Czy zastanawialiście się kiedyś z odrobinką krytycyzmu, drodzy czytelnicy, nad przekazywaną wam „wiedzą” o tzw. teorii ewolucji? Kiedyś trafiłem na wykłady dr Kenta, które poniżej prezentuję, a po których obejrzeniu zrozumiałem, że mamy tu do czynienia z wieloma niedomówieniami, które układają się w piękną kłamliwą bajkę. Posłuchajcie:
Pytania dla Ewolucjonistów
Testem dla każdej teorii jest fakt, czy dostarcza ona odpowiedzi na podstawowe pytania. Niektórzy ludzie o dobrych intencjach, lecz wprowadzeni w błąd, myślą, że ewolucja jest sensowną teorią, która odpowiada na pytania dotyczące wszechświata. Ewolucja nie jest dobrą teorią – jest pogańską religią, występującą pod przebraniem nauki. Poniższe pytania wysłaliśmy do ponad 750 osób, które uczestniczyły w mojej debacie na Uniwersytecie Stanu Winona w Winona, Minnesota, 9 stycznia 1993 roku.
- Skąd pojawiła się przestrzeń dla wszechświata?
- Skąd pochodzi materia?
- Skąd pochodzą prawa obowiązujące we wszechświecie (grawitacja, bezwładność itp.)?
- Jak to się stało, że materia jest tak doskonale zorganizowana?
- Skąd pojawiła się energia organizująca materię?
- Kiedy, gdzie, dlaczego i jak powstało życie z materii nieożywionej?
- Kiedy, gdzie, dlaczego i jak życie nauczyło się rozmnażać?
- Dlaczego jakakolwiek roślina bądź zwierzę chciałoby się rozmnażać, jeśli przymnażałoby to wyłącznie dodatkowych osobników do wyżywienia i pomniejszało szansę przetrwania?(Czy osobnik bądź gatunek posiada w sobie pragnienie przetrwania? Jak to wyjaśnisz?)
- W jaki sposób mutacje (rekombinacje kodu genetycznego) mogą stworzyć jakąkolwiek nową udoskonaloną odmianę?(rekombinacja liter angielskich nigdy nie doprowadzi do stworzenia chińskich książek).
- Czy jest możliwym, że podobieństwa w wyglądzie pomiędzy różnymi zwierzętami dowodzą istnienia wspólnego Projektanta a nie wspólnego przodka?
- Selekcja naturalna działa jedynie w obrębie dostępnej informacji genetycznej i zmierza do stabilizacji gatunku. Jak wytłumaczyłbyś wzrost złożoności kodu genetycznego, która musiałaby nastąpić gdyby ewolucja była prawdą?
- Kiedy, gdzie, dlaczego i jak:
- rośliny jednokomórkowe stały się wielokomórkowymi?
- dwu- lub trzykomórkowce pośrednie ewoluowały?
- zwierzęta jednokomórkowe ewoluowały?
- ryby przekształciły się w zwierzęta ziemnowodne?
- zwierzęta ziemnowodne przekształciły się w gady?
- gady przekształciły się w ptaki? (Płuca, kości, oczy, organy płciowe, serce, sposoby poruszania się, okrycie ciała, itp., we wszystkim tym dostrzegamy różnice!)
- żyły formy przejściowe?
- Kiedy, gdzie, dlaczego, jak i z czego:
- ewoluowały wieloryby?
- ewoluowały konie morskie?
- ewoluowały nietoperze?
- ewoluowały oczy?
- ewoluowały uszy?
- włosy, skóra, pióra, łuski, pazury, kły ewoluowały?
- Co ewoluowało jako pierwsze (jak i jak długo pracowało bez pozostałych)?
- Układ trawienny, trawienie pożywienia, apetyt, zdolność do znajdowania i jedzenia pokarmów, soki trawienne oraz odporność organizmu na jego własne soki trawienne (żołądek, jelita itp.)?
- Dążenie do rozmnażania i zdolność rozmnażania?
- Płuca, powstawanie wydzieliny ochraniającej je, gardło oraz perfekcyjnie dobrana mieszanina gazów do oddychania?
- DNA lub RNA przenosząca informacje DNA do części komórek?
- Bielce bądź wiciowce w jelitach, które trawią celulozę?
- Rośliny bądź żyjące na nich insekty, zapylające je?
- Kości, wiązadła, ścięgna, układ krwionośny, lub mięśnie do poruszania kości?
- Układ nerwowy, system regeneracji lub układ hormonalny?
- System odpornościowy lub jego potrzeba?
- Istnieje wiele tysięcy przykładów symbioz, których nie da się wyjaśnić przez ewolucję. Dlaczego uczymy, że ewolucja jest jedynym wyjaśnieniem dla tego rodzaju relacji?
- W jaki sposób ewolucja wyjaśnia naśladownictwo? Czy rośliny i zwierzęta rozwinęły naśladownictwo jedynie przypadkiem, czy też przez inteligentny wybór czy też projekt?
- Kiedy, gdzie, dlaczego i jak człowiek rozwinął uczucia? Miłość, miłosierdzie, poczucie winy itp., nigdy nie rozwinęłyby się przyjmując teorię ewolucji.
- Jak ewoluowała fotosynteza?
- Jak ewoluowała myśl?
- Jak ewoluowały rośliny naczynionasienne i z czego?
- Jakiego rodzaju ewolucjonistą jesteś? Dlaczego nie jednym z pozostałych ośmiu bądź dziesięciu rodzajów?
- Co powiedziałbyś sześćdziesiąt pięć lat temu, gdybym ci oznajmił, że w moim akwarium posiadam żywą latimerię?
- Czy istnieje chociaż jedna wyraźna prognoza makroewolucji uznana za prawdziwą?
- Co naukowego posiada w sobie idea powstania człowieka z wodoru?
- Czy naprawdę wierzysz, że wszystko powstało z niczego?
Po tym jak odpowiesz na pytania, popatrz proszę uważnie na odpowiedzi i rozważ poniższe pytania.
- Czy jesteś pewien, że twoje odpowiedzi są uzasadnione, poprawne i udowodnione naukowo, czy też jedynie wierzysz, że stało się tak jak odpowiedziałeś? (Czy te odpowiedzi odzwierciedlają twoją religię czy twoją naukę?)
- Czy twoje odpowiedzi wskazują na więcej bądź mniej wiary niż osoby, która mówi: „Musiał to zaprojektować Bóg”?
- Czy jest możliwym, że wszechświat został zaprojektowany przez niewidzialnego Stwórcę? Jeśli wykluczasz Boga już na początku naszej dyskusji, to jak – wg Ciebie – przy użyciu twojej definicji nauki, możnaby wykazać, że to On stworzył wszechświat, jeśli go rzeczywiście stworzył?
- Czy jest rzeczą mądrą i w porządku aby przedstawiać studentom teorię ewolucji jako fakt, jeśli 90% populacji uważa, że Bóg jest stwórcą?
- Jaki jest końcowy rezultat wiary w ewolucję (styl życia, społeczeństwo, stosunek do innych, wieczne przeznaczenie, itp.)?
- Czy ludzie akceptują ewolucję z powodu poniższych czynników?
- Tylko tego ich nauczono.
- Podoba im się wolność bez Boga (brak absolutów, itp.).
- Są zmuszeni wspierać teorię ewolucji w obawie przed utratą pracy bądź zaniżeniem oceny.
- Są zbyt dumni aby przyznać, że się mylą.
- Ewolucja jest jedyną filozofią pozwalającą usprawiedliwić ich polityczne działania.
- Czy powinniśmy używać nieaktualnych, nieprawdziwych, wątpliwych, nieprzekonywujących dowodów wspierających teorię ewolucji tylko dlatego, że nie posiadamy stosownych zamienników (człowiek z Piltdown, krótkie powtórzenia, archeopteryx, Lucy, człowiek z Javy, Neandertalczyk, ewolucja konia, organy szczątkowe, itp.)?
- Czy rodzicom powinno się pozwolić domagać się tego, by ewolucja nie była nauczana w szkołach jako fakt jeśli nie przyzna się takiej samej ilości czasu na nauczanie innych teorii pochodzenia (np. boskie stworzenie)?
- Czym ryzykujesz jeśli się mylisz? Jeden z moich przeciwników w debatach powiedział: „Albo jest Bóg, albo go nie ma. Obydwie możliwości są zatrważające.”
- Dlaczego wielu ewolucjonistów obawia się prezentowania w szkołach publicznych idei kreacjonizmu? Jeśli nie chcemy nauczać religii w szkołach, dlaczego nie usuniemy z podręczników ewolucji? Jest ona jedynie religijnym poglądem na świat.
źródło: Kraina przygód dinozaurów (drdino.com) | https://www.facebook.com/kenthovindofficial
Aby coś krytykować najlepiej najpierw o tym trochę poczytać. Pierwsze 6 pytań nawet nie dotyczy teorii ewolucji ewolucji,